diumenge, 3 de maig del 2015

Chocolateando amb David Pallàs + Xips de xocolata





Bé, ara que ja fa 3 setmanes del curs de xocolata potser és hora que expliqui com va anar no? Se m'hauria de caure la cara de vergonya de no haver escrit aquest post abans però la vida té aquestes coses....i jo sóc un desastre!
Tot va començar quan em vaig crear un perfil d'usuari a Canal Cocina i per casualitat em va aparèixer l'anunci del concurs de receptes de xocolata "Chocolateando con David Pallàs" i vaig pensar...joder jopetas, amb la de receptes amb xocolata que tinc al blog n'haig de presentar una si o si! Així que vaig buscar la més molona i l'afortunada va ser Tortellini de xocolata amb gelat d'alfàbrega i coulis de fruits vermellsque ja havia presentat al concurs de Claudia&JuliaUn cop penjada me'n vaig oblidar i vaig seguir amb la meva vida.



8 d'abril, rebo el sgüent mail: 

"Hola amig@,
¡Enhorabuena! Tu receta ha sido elegida ganadora del Concurso de Chocolateando con David Pallàs dado que una de las ganadoras ha rechazado su premio al no poder asistir al curso.
Has ganado:
- Un curso presencial de cuatro horas de repostería con chocolate impartido por el cocinero David Pallàs, en el aula de la Boquería, situada dentro del Mercado de la Boquería de Barcelona (Rambla, nº 91), el sábado 11 de abril de 2015 de 16:00 a 20:00 horas
- Un ejemplar del libro “Pasión por el Chocolate” de David Pallàs editado por Grijalbo firmado y dedicado por su autor, David Pallàs.
Dada la proximidad de la fecha del curso necesitamos que ACEPTES tu premio hoy mismo.[...]
Un saludo,"

Tomaaaaaaaaaa!! 

Vale, sóc una guanyadora de repuesto pero....tomaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Així que aquell mateix dissabte me'n vaig anar a la boqueria juntament amb els 19 guanyadors restants :)


El David (que és encantador) ens va fer un curs demostratiu de 4 hores on ens va explicar els fonaments per treballar amb xocolata i donar-li forma. Ell ho feia tot com qui es fa una truita però esque és molt crack, només cal veure el seu currículum!


En aquestes 4 hores ens va fer 3 ous de xocolata diferents i decorats amb diferents tècniques, un piano de cua (que van sortejar i em vaig endur a casa!) i li va donar temps de preparar-nos unes roques de patates xip i d'avellana caramel·litzada per berenar. Flipa tulipa.



(Oju la meva cara de concentració)


Per acabar vam anar a sopar uns quants al restaurant indi Tandoor on vam probar una mica de tot i cada plat millor que l'anterior! Recomanat 100%, hauré d'anar de pingoneo un dia d'aquests... Per sorpresa nostra van sopar amb nosaltres en David Pallàs i la Maria José de Las Recetas de MJ que segueixo des de fa milions d'anys!!! I per si això és poc va sortir a xerrar amb nosaltres l'Ivan Surinder, el chef de només 23 anys, i ens va estar explicant la història del restaurant i com va ser el seu pas cuinant al Tickets. Em va caure genial i té un somriure que encomana :)


En última instància queda agraïr a Canal Cocina haver-me escollit guanyadora i donar-me la oportunitat de veure a un crack com és en David Pallàs en acció. Agraïr també al David la seva disposició, el seu bon humor i ganes d'ensenyar-nos tots els intringulis de la xocolata, pel fet de seguir disposat a resoldre més dubtes via whatsapp i SOBRETOT per haver passat per la nostra parada de roses el dia de Sant Jordi i comprar-ne!jajaja Gràcies també a l'Almudena, la coordinadora de canal cocina que ens va acompanyar tota la tarda-nit i va organitzar-ho tot perfectament :)

En definitiva, tot va anar genial i em va encantar conèixer a tanta gent freak de la cuina com jo, no estic sola al mon...aleluya! Si voleu veure totes les receptes que van guanyar feu clic aquí, totes són una passada i el més important, totes són de XOCOLATA!!!


Us deixo una "recepta" inspirada en el berenar que ens va preparar el David el dia del curs. Si us plau proveu la combinació perquè és genial!!

XIPS DE XOCOLATA

Patates xip ondulades
Xocolata negra (70% cacau)
Sal gruixuda



Fonem la xocolata al bany maria, o al microones en tandes de 30 segons i mescalnt cada vegada per no cremar-la. Mentrestant preparem una safata amb paper sulfuritzat. 


Un cop fosa la xocolata anem sucant les patates fins la meitat, escorrem el sobrant i les posem a la safata.


Abans que la xocolata s'endureixi hi escampem la sal gruixuda i deixem endurir 5 minuts a la nevera o bé a temperatura ambient.


Una altra opció és posar totes les patates a la safata i amb una cullera anar dibuixant-hi fils de xocolata!


Afegim també una mica de sal i cap a la nevera!


Combinació genial! (No apta per operació bikini)

Que aprofitiii!!!!

Laura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada