diumenge, 7 de desembre del 2014

Polvorons de xocolata (vegans)


M'estava esperant a que arribés el fred per preparar una recepta totalment nadalenca; i quan ahir vaig arribar a casa amb el nas i les orelles vermelles em vaig mirar al mirall i em vaig dir: ara és l'hora! POLVORONES A SACOOOO!!

Però no uns polvorons qualsevol, aquests són de xocolata i fets amb oli d'oliva. Sabíeu amb què es fan normalment? Amb llard de porc...amb llard de porc!! Ostia p***!!! Jo fins fa un any no ho sabia, i vale que m'encanten els polvorons però em vaig horroritzar una mica. Aleshores va arribar a les meves mans aquesta recepta amb oli d'oliva, la vaig provar i vaig flipar de com s'assembla a un polvorón de debò. Així que no em queda més remei que compartir-la i que intenteu fer-la!

RECEPTA
*Extreta de Begin Vegan Begun
*Per a uns 20 polvorons

500gr farina
250gr sucre glass
225-250ml oli d'oliva suau
2 c/s cacau en pols sense sucre
1 c/s ametlles moltes
Sèsam per decorar (opcional)

Preescalfem el forn a 175ºC; començarem torrant la farina, la posem en una safata de forn i la deixem al forn 15 minuts. Passats els primers 7 minuts barregem la farina amb una cullera perquè es torri uniformement. Quan estigui torrada la traiem del forn i deixem refredar.



Posem tots els ingredients secs en un bol ampli i els mesclem bé; millor tamisar la farina i el sucre per evitar grumolls. Anem afegint l'oli poc a poc i mesclant amb les mans fins tenir una massa uniforme. Primer afegim 200ml d'oli i després anem afegint més si veiem que la massa ho demana. La massa ha de quedar ben homogènia però tenint en compte que és més aviat poc elàstica, seca i trencadissa.



Estirem la massa amb un corró fins tenir un gruix d'entre 1 i 1,5 centímetres. Tallem amb un tallador o got petit els polvorons i retirem la massa sobrant. Posem el sèsam per sobre els polvorons i els posem al forn durant uns 15 minuts. Mentre es cou la primera fornada anem repetint la operació amb la massa que ens ha sobrat.


Quan estiguin fets els traiem del forn i no els toquem fins que estiguin completament freds, es trenquen amb una facilitat desesperant! I ja els tenim llestos!! A disfrutar!



NOTES
*La quantitat d'oli és orientativa. A la recepta original marca uns 200ml d'oli però a mi em queda una massa bastant seca i n'hi vaig afegint fins tenir una textura com la de les fotos.
*Compte amb el forn i que es cremin. Com que són de xocolata costa veure quan s'estan torrant
*Podem substituir la xocolata per qualsevol espècie/condiment que ens agradi: canyella, coco ratllat...
*Si no tenim sèsam podem posar una mica de sucre glass al sortir del forn.



Feliç pont!!

Laura.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada