dijous, 11 de setembre del 2014

Gelat de mango amb figues [Feliç diada]




Tenia moltes idees per cuinar alguna cosa vistosa per la diada: un pastís, unes tartaletes o potser uns cupcakes...No sabia ni què triar! Però tot se'n va anar en orris quan se'm va espatllar el forn!! 


HORROOOOOOR!!

Hi havia la opció de demanar-li a algun veí que me'l deixés fer servir... però no vull ser la loca del edificio i vaig buscar altres opcions. I estic molt contenta del resultat!

Òbviament havia de ser alguna cosa freda, així que de seguida vaig pensar en un gelat i em vaig llençar a internet a buscar alguna recepta bona bona. Però cap em convencia....i de sobte vaig recordar un gelat que està a molts blogs; es tracta d'un gelat de plàtan que només porta aquesta fruita, al ser tan cremós i dolç no necessita res més. Seguidament vaig veure dos mangos a la nevera i unes figues precioses (estan de temporada!!)...BINGO! Èxit rotund! 

Ara us explico com fer-ho ;)

RECEPTA
*Extreta de la patilla

1kg de mango (un parell)
3-4 figues

Qui no sigui capaç de fer aquest gelat és que té algun problema greu. Seguim.
Pelem els mangos, els tallem a trossos i els triturem totalment amb minipimer, thermomix o utensilis varis. 
Tallem les figues a trossets no gaire grans i ho barregem amb el puré de mango.
Posem el puré en un recipient hermètic o en un bol tapat amb paper film i l'introduïm al congelador. Al cap d'unes 4 hores ja el tenim llest!



NOTES
*El mango és ben dolç i no cal afegir-li sucre. Però per als paladars més ensucrats de li pot afegir un almíbar: posant a bullir 100ml d'aigua amb 100gr de sucre fins que espesseixi. Un cop refredat es barreja amb el puré de mango abans d'afegir-hi les figues. En aquest cas, haurem de batre el gelat cada mitja hora fins  que es congeli per tal de trencar els cristalls de sucre i que quedi ben cremós.
*Per una textura més aviat de sorbet, treure el gelat 1 hora o 30 minuts abans i deixar-lo a la nevera
*Podem fer el mateix amb plàtan i afegir-li unes nous picades o uns trossets de xocolata


Feliç diada i visca Catalunya!

Fins aviat,

Laura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada