divendres, 13 de juny del 2014

BÀSICS: Lemon curd [crema de llimona]



Anem a per la segona tongada de BÀSICS! Avui toca lemon curd (0 crema de llimona), és una crema típicament anglesa que se sol acompanyar amb pastes (scones) i te. 

Fa molt de temps que no en feia però em va tornar a venir el gusanillo quan em van portar unes galetes de lemon curd de Londres. Mmmmmmm.....quina oloreta feien! Però havia perdut la recepta, així que em vaig llençar a buscar-la per internet però no m'acabaven de fer el pes... I de sobte vaig recordar que tenia el llibre de Joy the Baker i que hi havia una recepta de lemon curd!!! I em va encantar!! Ni molt àcid ni molt dolç, pel meu gust està perfecte!

És SÚPERSENZILL de fer; sempre dic el mateix però esque és veritat! I és perfecte per farcir un pastís, untar sobre unes torrades/galetes o la millor opció per mi: afegir una cullerada a la nata líquida i muntar-la ben freda! Grrrrrr....nata de llimona.....

(s'accepta també menjar-se-la a cullerades)

Us deixo amb la recepta que espero que sigui d'ajuda! 





RECEPTA
*Extreta de Joy the Baker Cookbook

Temps: 20min + 45min refredament

60ml suc de llimona (suc de 1-2 llimones)
35gr sucre morè
1 ou L + 1 rovell
60gr mantega sense sal
1 polsim de sal


Posem una cassoleta a foc baix amb el suc de llimona, el sucre, l'ou, el rovell i la sal. Anem batent amb unes varetes fins que la mescla es comenci a espessir. Passarà de tenir una olor molt cítrica al principi a una de més suau. S'ha de vigilar que no espesseixi gaire! Si ens passem, al final obtindrem una textura més gelatinosa i que cremosa. El truc és la pràctica i retirar del foc de seguida que agafi cos. Pensa que falta per afegir la mantega, que li donarà més espessor, i que també s'ha de refredar; els greixos són més sòlids a temperatures baixes.

En aquest moment, apartem la cassoleta del foc i hi afegim la mantega tallada a daus i seguim batent fins que s'hagi desfet del tot.

Preparem un pot de vidre amb un colador de malla fina, hi aboquem la crema i tapem. Guardem a la nevera fins que s'hagi refredat i ja està llesta per fer servir!

NOTES
*No és imprescindible utilitzar sucre morè de canya, però jo sempre l'utilitzo ja que no està refinat i, per tant, és més saludable.
*Amb la clara que ens ha sobrat podem preparar una merenga o bé congelar-la per utilitzar un altre dia.
*El colador és simplement perquè no passin les fibretes de la llimona o algun trosset d'ou que s'hagi pogut coure, jo no el faig servir mai!
*En un recipient hermètic i a la nevera ens durarà uns 4 dies. També la podem congelar, tot i que pot variar lleugerament la textura al descongelar-la.


No patiu que ja tramo alguna recepta per fer-la servir!

Bon cap de setmana!

Laura :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada